Hej kära bloggläsare,Ni som har Arlanda som hemmabas har nog inte missat den Boeing 747 som står vid motorvägen och har tidigare fungerat som hotell under namnet Jumbo stay. För ett år sen gick hotellet i konkurs och bolaget som ägde det hade över 4 miljoner i skulder. Swedavia var ett av företagen som tog över flygplanet efter konkursen men nu har Swedavia beslutat att planet ska monteras ner. Förhoppningen är att delar av flygkroppen och det aluminium som finns i planet ska kunna säljas och på så sätt ge viss återvinning av värden, rapporterar UNT.Tycker ni också att det känns lite sorgligt? Det där flygplanet har ju liksom alltid stått där, men nu väntar istället skroten…